Q/A

Kategori: Allmänt

Anonym- Hur tar man sådana bilder? vad använder man för material, objektiv osv?

Nu kommer jag vara jobbig mot dej som ställt denna fråga, men jag är en sån som gärna håller mina fototekniker för mej själv. Ni vet ''yrkes hemligheter'' haha nej men jag kan väll säga lite iallafall.
Hur jag gjorde kommer jag inte berätta för det knäcker ju hela mitt arbete i princip haha, men jag kan berätta vad jag använde för material och objektiv.
Jag använde mej av: Massor av glitter, liksom mängder av glitter. Sen olika lampor, olika bakgrunder och olika underlag. Och sen min kamera Nikon D300 och mitt objektiv Tamron macro 90mm f2.8.
Mer än så säger jag inte tyvärr, för då helt plötsligt så är inte mina bilder speciella om flera ska göra likadana. Hoppas ni förstår det, och accepterar att det. Men nu vet ni iallafall vad för material jag använde på ett ungefär.
Ljus, bakrunder och underlag beror ju på hur ni vill att just era bilder ska se ut.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: