En av mina parafraser

Kategori: Allmänt

Fick en fråga som jag tänkte svara på:
 
Vad är det för arbete ni ska göra till skolan? Kan vi få se lite av bilderna?
 
-Vi ska göra nått som heter parafras. Om jag fattat rätt så betyder det att man ska göra en egen tolkning av något som redan finns. T.ex så ska jag hitta bilder som redan finns och sen fota egna liknande bilder för att göra min egen tolkning av den nuvarande bilden. Men man kan också göra om videoklipp och sånt.
Javisst kan ni får se en av mina parafraser. Dock så har ni redan sett min bild men ni kan ju få se vilken jag har försökt likna och så får ni gärna säga vad ni tycker!
 
Den ''Riktiga'' bilden.
Min bild.

Kommentarer

  • ....... säger:

    en parafras är väll att man tar ett känt konstverk?

    2013-01-27 | 20:32:43
  • Sicktwisted - Moa säger:

    duktigt ju! riktigt snyggt!s

    Svar: Tack så jätte mycket!!
    Amanda Johansson

    2013-01-27 | 22:17:52
    Bloggadress: http://sicktwisted.blogg.se
  • Angelika säger:

    Det är ingen parafras! Du har bara efterliknat bilden. En parafras kan t.ex vara da vincis " sista måltiden" och du byter ut karaktärerna till kvinnor eller annat dylikt. Tolkar om en bild! Inget negativt menat. ville bara upplysa för har själv hamnat i den fällan.

    Svar: Okej men enligt min bildlärare som betygsatte den med A så var det en parafras, så eftersom hon sa att det var en parafras så verkade den duga iallafall :)
    Amanda Johansson

    2013-05-10 | 20:19:50

Kommentera inlägget här: