En fundering

Kategori: Allmänt

En fråga hörrni?
Hur kan man bli så besatt i en person som man aldrig träffat, som man inte känner?
Jag vet att ni är sååå många där ute som stör er på mej och andra ''Beliebers'', men jag ska berätta en sak.
Jag förstår precis varför ni tycker att vi är jobbiga, för det är vi.
Vi skriver om Justin hela tiden, vi tweetar, retweetar, lägger upp bilder, försvarar honom så fort någon säger minsta lilla elakt om honom. Och vi vet själva hur jobbiga vi är.
Men helt ärligt så kan vi inte hjälpa det. Det låter konstigt men så är det.
 
Jag har en känsla i min kropp som automatiskt kommer så fort jag ser en bild på Justin någonstans eller bara hör hans namn. Och det är en känsla som jag inte kan beskriva för jag kan inte hjälpa att den finns där. Det är någonting med honom som gör att jag och sååå många andra verkligen älskar honom. Och det är samma känsla som får mej att tända till och bli arg när någon säger något elakt om honom. Är det inte läskigt? 
Jag tycker att det är jätte läskigt, för jag kan inte göra något åt det.
Det sjukaste är ju att Justin har aldrig sagt ett ord till mej, aldrig skrivit något till mej, och han vet inte ens att jag finns. Och ändå så älskar jag honom så mycket. 
Jag kan inte hjälpa att jag får tårar i ögonen när någon säger att han är falsk, eller att han är dåligt på något sätt. För att i mina ögon så finns det inget dåligt med honom. Det är det som är så sjukt.
Den här känslan jag har i min kropp är som när man är riktigt kär. Ni vet, när det pirrar i kroppen, allt man tänker på är just den personen som man verkligen är kär i. Allt den personen gör eller säger är så perfekt, man ser inget negativt eller fult eller dåligt med den personen. Och så känner jag och alla ''Beliebers'' för Justin. Även fast vi aldrig pratat med honom, det enda vi vet är allt som skrivs överallt. Helt ärligt så tycker jag att det är jätte konstigt att det kan bli såhär.
Och jag förstår verkligen er som tycker att vi är jobbiga, men jag vet inte hur jag skulle kunna sluta skriva så mycket om honom överallt, eller sluta lägga upp bilder, retweeta allt han skriver osv. För att jag är besatt av en människa som lever ett helt annat liv på andra sidan jordklotet och som inte vet att jag finns.
Men det är okej för mej att ni hatar mej eller tycker att jag är jobbigast i världen. Men det är också okej för mej att ni avföljer mej och så för att slippa se allt jag skriver. Och istället för att säga, eller skriva elaka saker om honom, så säg inget alls. För så fort ni gör det, så blir vi värre. För då känner vi som att vi måste försvara honom, för att han är vårat allt. Herregud, jag är ju galen på riktigt. Men det är såhär det är i mitt huvud och i min kropp. Jag kan inte hjälpa att jag känner såhär för honom, och han får mej att må så himla bra varje dag.
Så varför inte bara låta oss hålla på?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: