Bästa vänner

Kategori: Allmänt

Vet ni vad jag har tänkt på?
Att mitt liv har förändrats så himla mycket på bara ett år. För ett år sen så var jag nästan aldrig hemma, jag var med mina bästa vänner dygnet runt. Men nu? Nej i princip aldrig. Jag har inte träffat mina närmaste vänner ordentligt sen i slutet av Oktober. Det är väldigt länge. 
Men livet har tagit en annan väg känns det som. Jag vet vart mina vänner finns när jag behöver dom och dom vet vart dom har mej när dom behöver mej. Men jag har kontakt med dom såklart, och vissa av dom träffar jag ibland självklart! Men inte i närheten av så mycket som förut. Men så kommer jag och tänka på en sak som min mamma alltid säger till mej. ''Riktiga vänner behöver inte träffas jämt, för att när man ses så är det som att man träffades igår''. Och det tycker jag är ganska så bra sagt. För så är det verkligen! Dom personerna som man är närmast med, det spelar ingen roll om det tar 2 dagar eller 4 månader innan man kan träffas, för om man är riktiga vänner så behandlar man varandra precis som vanligt. Och det är det som gör mej så glad över att ha mina vänner. Jag har inte kvar alla mina vänner på det sättet jag hade dom förut, tyvärr. Men med dom flesta så är det precis som det alltid har varit när vi träffas igen. Och dom är jag så otroligt tacksam för! Jag älskar mina vänner mest av allt!
 
Haha oj vad djup jag är ibland. Så kan det va. Men nu är jag redo för att vår och sommar ska komma och att få tillbringa mer tid med min riktiga vänner, och sen även gå vidare till gymnastiet och bli en ny människa. Bring it on 2013!!
 

Kommentarer

  • elin stridh säger:

    Vill du göra ett bloglovinbyte? :)

    2013-01-28 | 18:59:36
    Bloggadress: http://elincecilia.com/
  • Nathalie Ekström säger:

    Hej, vad fin blogg du har!
    Jag har skrivit ett inlägg om mina mål för 2013 när det gäller träning och hälsa samt lite tips! Du får gärna kika in och rösta på inlägget (röst-knapp finns i slutet av inlägget) Det skulle betyda massor! Kram på dig

    http://naathalieekstrom.blogg.se/2013/january/mitt-mal-2013.html#comment

    Svar: Hej, tack desamma!Det ska jag absolut göra!! Kram Kram
    Amanda Johansson

    2013-01-28 | 19:56:47
    Bloggadress: http://naathalieekstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här: