Ta detta på rätt sätt

Kategori: Allmänt

Hej.
Har inte gjort så mycket idag, mest suttit inne på mitt rum och kollat film, och bloggar och sånt. Fast var med mamma och handlade en stund förut också. Oj vad ni bryr er..... Iallafall så är jag på lite dåligt humör. Eller nej egentligen så är jag inte det. Men jag tänkte förklara en sak för er.
Som ni vet så är mitt drömyrke fotograf. Jag är ute jämt och ständigt och fotar på alla möjliga ställen, och jag verkligen älskar det! Jag har en massa ideer i mitt huvud som jag både har och ska ta kort på. Ni kanske tycker att jag är töntig nu, men så här är det:
När man är fotograf (eller vill bli) så är ens ideer väldigt viktiga. Rent ut sagt allt man har. Ens ide är något speciellt som gör att man sticker ut lite från allt annat. Och eftersom att fotografera är mitt allt, så är också mina ideer mitt allt. Och när jag ser någonstans att någon tar (i princip) likadana bilder som jag tagit, blir jag lite ledsen faktiskt. Samma ställe, samma positioner som jag valde att mina systrar skulle stå i när jag tog mina bilder. Fast jag kanske inte ska se det på det här sättet? Jag kanske ska se det som att någon tycker att mina bilder är fina och att dom ger andra inperation? Haha åh vad jag vet att jag kommer få skit för det här inlägget, men jag gillar inte att andra tar identiska bilder som jag. Snälla söta människor hitta på egna ideer, för mina betyder alldeles för mycket för mej.
Tack för mej.

Kommentarer

  • Linnea säger:

    Bra sagt!

    Svar: Tack! Känns bra när någon håller med!
    Amanda Johansson

    2012-11-04 | 22:32:46

Kommentera inlägget här: