Q/A

Kategori: Allmänt

hej Amanda, kan du ge tips på lchf mat? 
super fin blogg, kram
 

- Hejsan! Jodå det kan jag göra! Men tänkter börja med att säga att det finns ett inlägg som jag skrev i oktober tror jag, som heter LCHF. I det inlägget står i princip allt man behöver veta om LCHF, precis vad man får och inte får äta. 
Men jag kan ge några småtips om vad jag äter på en dag.
 
På morgonen så kan du t:ex äta turkisk yoghurt med hallon,banan,blåbär och sånt i (om man gillar att äta yoghurt på morgonen) Jag gillar inte yoghurt så mycket så jag äter ett sorts LCHF-bröd. Det finns 2 olika sorter att köpa på maxi, det är ganska dyrt men lätt värt det! (kan visa bild på dom lite senare under dagen) Och på mackan får man ha vad man vill på! Alla sorters skinkor, ostar, skagenröra, räkor, ägg osv. Men bred mackan med bregott. I skolan så äter jag som vanligt förutom att jag plockar bort potatis,ris och pasta. Men jag äter grönsaker, kött/fisk och alla såser. När jag kommer hem så vill ju jag äta nått mer. Och då brukar jag ta 2 sånna dära bröd, och så gör jag toast. Och dricker te, haha hela tiden, men det måste man ju inte göra. Drick mjölk eller vad du vill förutom dricka lixom. Fast lightdrickor får du dricka hur mycket du vill. Haha ja och sen på kvällen äter jag det mamma och pappa lagar lixom, fast precis som i skolan så plockar jag bort potatis, ris och pasta. Alla tror att det är jobbigt att äta såhär, fast egentligen så är det inte svårare än att äta vanligt. 
 
Sen så ville du ju ha nått tips på själva maten. Hmm.. Det finns mycket man kan göra! Jag brukar steka nått kött eller lax eller egentligen vad som helst lixom, och så kokar jag brockolli till det och så äter jag nån sås, typ vanlig bearaise (stavas det så?) Eller så gör jag nån egen sås. Haha jätte smidigt och jätte gott. Hoppas att svaret duger annars så får du fråga igen.
Och tack så mycket för att du tycker om min blogg, kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: